Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-09, 20:28   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap. Kan det være ketose som er problemet?

Jeg har opplevd det samme, samt hårtap under veldig stressende perioder. Det har virkelig gått seg til, og jeg brukte Nisim shampoo og balsam, ikke kuren, men det stoppet opp hårtapet i stor grad, og jeg merket stor forskjell i sluket og i børsten. Kan være vel verdt et forsøk! (Det skal sies at det siste hårtapet kan jeg tilskrive et år med mye stress og store omveltininger, hårtapet jeg fikk i løpet av den første tiden med lavkarbo stoppet opp før det hadde gått et år).
Ellers opplever jeg også bra ting med håret, det er blankere og det vokser fortere.
Å ta ekstra b-vitaminstilskudd kan du fint gjøre selv om prøver sier at du ikke har mangler. B-vitamin er vannløselig, så kroppen kvitter seg med eventuelt overskudd. Jeg bruker et økologisk B-70-kompleks. Nå går jeg også på metformin, og da er det desto mer nødvendig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat