|
Sv: Easy Life høst 09
Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille-, her.
Maja: Spiser du ett måltid i tillegg til shake nå? Hva består det måltidet av f.eks? Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned de 5 første ukene?
Hei Lilletrille
Jeg har skrevet litt om det lenger fremme i denne tråden, men den begynner å bli lang nå, så det er ikke så lett å finne.
Jeg gikk inn på EasyLife-konseptet med feile forutsetninger. Jeg hadde fått med meg at det var snakk om ketose og lavkarbo/lavkalori-pulver i starten og tett og langvarig oppfølging i forhold til mat og trening. Jeg fikk meg to store overraskelser. For det første; alt for høyt innhold av karbohydrater i pulveret - ca 50 g pr døgn. Og for det andre; helt vanlig kost når man begynner med mat igjen - ikke lavkarbo. Ergo - EasyLife er ikke riktig for meg. Jeg har en solid insulinresistens og jeg tåler karbohydrater dårlig. Sannsynligvis er det best for kroppen og helsen min å leve på et karbohydratkontrollert kosthold resten av livet.
Men jeg var utrolig lysten på et rask og stort vekttap, så jeg valgte å gå på pulveret i 5 uker. Jeg gikk ned 14 kg på fem uker og gikk rett over på bare mat den 6.uken, altså ingen kombinasjon av mat og pulver. Dette gjorde jeg fordi det ikke er mulig å komme så lavt i karbohydrater som jeg vil når man bruker dette pulveret. Så første uken på mat gikk jeg ned hele 2 kilo til og andre uken på mat stoppet det helt opp. Jeg gikk ikke ned et gram.
Jeg er bekymret for om det å leve på bare pulver i fem uker, der man inntar kun 500 kcal i døgnet, har klusset skikkelig med forbrenningen min. Jeg vil ikke opp igjen i vekt og tør derfor ikke spise ubegrenset med fett. Jeg prøver en uke til med den kostholdsplanen jeg har komponert og ser om vekttapet kommer i gang igjen. Jeg har lest litt rundt om på forumet og ser at jeg spiste for mye proteiner. Nå har jeg justert litt på det og denne uken planlegger jeg å spise 1 g protein pr kg kroppsvekt (=73) og 105 g fett og 15 g karbohydrat. Dette utgjør ikke mer enn 1300 kcal/døgn og jeg håper det setter fart på vekttapet igjen.