Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-09, 14:43   #28
frkprym
Medlem

frkprym sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 50
frkprym er ny på veien

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei.

Jeg er frkprym, 33 år, gift og mor til to barn, 12 og 1 år. Arbeider på kontor, blir ikke akkurat sliten på jobb (sånn fysisk) selv om jeg går til printeren så ofte jeg kan...

Har vel alltid vært overvektig. Kanskje mindre enn jeg trodde den gang da, men nå er jeg veldig overvektig med BMI på 38. Skal gå ned minst 40 kg (har allerede tatt 5). Usikker på hvor jeg skal ende, men da jeg var 18 gikk jeg på Cambridge og kom ned i ca 70 kg. Den gang da var jeg egentlig ikke ferdig nedslanket, men så gikk det som det vel stort sett går, oppvover igjen.
Det mest tragiske er at jeg flere år etterpå, når jeg ser på bilder, ser at jeg var temmelig nærme, eller kanskje akkurat der kroppen min bør være. Men når man omgir seg med slankehysteriske, syltynne personer som bare MÅ ned 2 kg om de skal bli lykkelige, er det ikke rart om man får et forskrudd kroppsbilde.

Har ingen helseplager rundt vekt, annet enn at det er fryktelig slitsomt å løpe. Men helseplagene truer vel om jeg ikke gjør noe med dette nå. Har i tillegg mange i familien som har/har hatt Diabetes, så om jeg fortsatte som jeg gjorde ville vel framtidsplanene være lagt, tenker jeg.

Ellers har jeg Border Collie som jeg trener ganske aktivt med, agility og rallylydighet er hovedinteressen nå. Må innrømme at det ble litt mer travelt med småtting (dvs 1 åringen) enn planlagt, så det blir dårlig med det. MEN å løpe rundt en Agilitybane med 40 kg for mye er fryktelig, fryktelig, fryktelig tungt. Om noen lurte på det.
Ellers er det vel stort sett mann, barn, lesing (storleser) og slikt som alle gjør...