|
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.
Hmmm... tusen takk! Det har jeg ikke tenkt på. Har bare hatt beinhinnebetennelse en gang før, men ikke veldig ekstremt da heller. Nå var jeg og trente sist på torsdag, tror jeg det var, og etter at jeg fikk vondt har jeg ikke turt å trene. Jeg er jo da ikke like ekstrem som deg, med 6 ganger i uken, men jeg skal likevel ta det med ro. Skjønner godt at en tung person sliter mer enn en lett... Men... En veldig veltrent og "tynn" (om jeg kan bruke ordet) venninne av meg, sliter også med betennelse i leggene... Hmmmz..
Og oppropo utstrekking; gjør det etter hver trening, men er jo litt vanskelig å strekke på skinnleggen 
Beinhinnebetennelse kan alle få, det kommer av overbelastning. Men det er lettere å overbelaste når man er tung og ikke er gjennomtrent fra før av.
Å slutte og trene hjelper heller ikke, men du må variere underlag og belastningsform. Noe av grunnen til at jeg har gått opp i vekt igjen er at jeg flere ganger har sluttet å trene fullstendig - enten på grunn av betennelser eller eksamensperioder. Svømming, sykling, ellipsemaskiner, pilates, yoga - det er mye man kan gjøre uten å trigge betennelsene mer enn nødvendig.
|