Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-09, 22:38   #316
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fase 1 = 1 md/4 uker
Fase 2 = 2 md/8 uker
Fase 3 = MINIMUM 6 uker før du igjen kan ta en ny runde på fase 1, om du orker det.

Mer har jeg ikke spurt om foreløpig. Jeg skal i fase 3 18. desember og vet ikke om jeg er så glad i det rett før jul... kunne vært like greit og vært i fase 2 over jul, for å gjøre det enkelt. Det som skjer i fase 3, er jo en gradvis overgang til karbohydrater, i form av frukt. Mer vet jeg ikke, for jeg må først og fremst konsentrere meg om disse åtte ukene i fase 2, så får jeg ta det derfra :-).

Jeg går til en klinikk der jeg har tatt blodprøver og vært til samtale hos lege og sykepleier. Jeg var tilbake hos sykepleier etter fire uker i fase 1 og skal tilbake igjen i begynnelsen av desember, når det begynner å nærme seg slutten av fase 2. Og trenger jeg mer veiledning, kan jeg ringe og be om tid. De tok blodprøve etter fire uker også, blant annet for å følge opp i forhold til... var det lever, tro? De skal jo sjekke at det går greit for kroppen å være i ketose.

I tillegg tar jeg jo 8-10 piller/vitaminer hver dag, som står på en anbefalt liste. Har du fått den lista og skaffet deg dette? Første gang jeg kjøpte alt, kom det på 1500 kr på apoteket, så dette er jo ikke noen billigkur med alt vi skal kjøpe og gjøre...

Lykke til og send meg gjerne en PM om du lurer på mer! :-)

Opprinnelig lagt inn av tinus76, her.

Heisann, jeg er helt ny og derfor i fase 1.
Er det en makstid for fase 1 - kun en mnd, eller kan du drøye den ut litt?
Er i første uke og skal til kosteveilder 3. november, så det er jo før en mnd er gått da.

Går dere andre til kosteveileder i forbindelse med ED, og evt hvor ofte?