Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-09, 17:29   #29
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg lurer fælt på hva mannfolka her inne synes?

Det er riktig at en vanlig oppfatning av at menn skal klare ting selv, men jeg tror ikke dette har noe med kjønn å gjøre. Det er høyst individuelt hvordan man reagerer på en, la oss kalle det, intervensjon.

Når det er sagt så kan jeg jo nevne at de gangene samboeren min hintet til at jeg var helsemessig for feit så ble jeg forbannet og oppfarende. Jeg visste hun hadde rett, men det var mye lettere å kjefte og smelle og synes synd på meg selv enn å snu det til noe positivt.

Så hva som er rett for broren til trådstarter er ikke godt å si. Jeg ville personlig følt meg veldig presset inn i et hjørne om plutselig alle rottet seg sammen "mot" meg, uansett om motivet var aldri så bra.

Hvis du vil ha et konkret råd, så må det være å snakke om hvordan DU opplever det at du endelig har funnet en sunn, behagelig og effektiv måte å gå ned i vekt på - og håpe at han fatter interesse. (Det ble vel også nevnt av andre i tråden)

Lykke til