Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-09, 02:20   #84
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Svineinfluensa, kjenner du noen?

Tror ikke debatten blir noe enklere av at det er noen med medisinsk ekspertise som uttaler seg, det å vaksinere seg handler også om følelser. Jeg håper jeg ser meg selv i et større perspektiv enn "meg". Hvis min far, eller gravide nabo, eller min, om mulig, enda mer gravide niese skulle bli syke, så er jeg typen til å tenke "å nei, er det jeg som har smittet dem?!?". Vil ikke meg selv så vondt.. Egoistisk, joda, men likevel ikke den eneste grunnen. Har gjennom livet blitt vaksinert mot ditt og datt. Både de vanlige vaksinene og diverse i forbindelse med reiser til sydligere strøk på kloden, denne vaksinen tar jeg på samme grunnlag.

Det er for meg så enkelt som at jeg har ansvaret for meg selv, og om jeg kan gjøre noe for å holde meg frisk, og unngå at mine nære og kjære blir syke, så ja, da gjør jeg det. Uten noe mer om og men. Hvis man, som en nevnte, skal tenke på denne influensaen som "en dypere mening", så kan man ikke bare plukke bort det som man selv mener ikke fortjener en slik betegnelse. Det er som å være veldig imot assistert befruktning, men samtidig ta medisiner mot for tidlige rier fra første svangerskapsmåned.. (Har hatt en diskusjon på akkurat dette, synes den er betegnende for mange diskusjoner med enkelte.. Hehe)

Vi lever i en verden der vi må se hverandre i sammenheng. Og hvis jeg kan være delaktig i å gjøre mitt til at enhver sykdom får mildere/kortere trekk, eller stopper den med meg, så er valget såre enkelt. Mitt valg. Ikke rent medisinsk basert, men et ståsted. Har ikke lyst til å få den smitten, selvsagt, og har heller ingen ønsker om å dele den med noen. Dette hadde helt sikkert blitt bedre skrevet om jeg hadde drukket litt vin ikveld, men det sparer jeg til imorgen... Dere får leve med det, det skal jeg også 'natta.