Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-09, 17:58   #24
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?

Det eneste jeg syns du kan gjøre - er å snakke stort og flott om DIN egen erfaring. Hold deg til det - min erfaring er at andre må få gjøre seg opp sin egen mening - og "komme" på det selv. Kanskje han til og med spør om anbefalinger når det gjelder bøker osv.

Som nevnt tidligere - hadde min søster kommet til meg slik du foreslår å gjøre til din bror hadde jeg gått fullstendig i vranglås - uansett hvor fornuftig det hun hadde sagt hadde vært. (æsj - det ble en utrolig dårlig norsk...).

Vis med egen erfaring - du kan ikke "leve" din brors liv. Han VET at han er overvektig - som alle oss andre med en del ekstra på kroppen. Personlig hadde jeg "tent" mer på om noen hadde snakket entusiastisk om sin egen opplevelse - fordi det da er lettere å spørre hva og hvordan.
Fordelen din er at du kjenner din bror - og kan feks bruke ting som "nå har jeg ikke lengre luft i magen - for en lettelse!" - eller - "jeg kan spise så mye jeg vil - og er aldri sulten lengre!" eller - "så deilig å ha overskudd til barna (om du har egne), før var jeg bare slapp og trett" - eller "blodprøvene mine er helt fine - helsa har blitt bedre!"

Eller hva?

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat