|
Sv: Forslag til mat når man har magekatar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Vær så snill å ikke tenk lavkarbo og slanking nå! Det kan du gjøre senere, når magen din er snill mot deg igjen!
Om legen mener du skal ha en ny gastro, kan du be om beroligende/narkose. Du må bli på sykehuset en stund lenger, men kan være verdt det!
Jeg har ikke vært til gastro, men vet at om jeg noen gang virkelig må, så får de legge meg i full narkose! Vet at jeg ikke kommer til å fikse det!
Vær nå snill med deg selv, og fortsatt god bedring!
Tuuusen takk, Kitt 
Tenker egentlig ikke så mye slanking nå, men rett og slett å gi kroppen så mye snill mat som mulig, inkludert lite raske karber.
Har tatt gastro 5 ggr tidligere, blir bare mer og mer grusomt for hver gang .. Har også tatt endoskopi, skikkelig sært og litt ekkelt, men siden jeg ikke trenger fri passasje den veien for å få puste gikk det greit nok 
Gir magen ene uke ekstra så får vi se, nå har jeg ikke de helt store krampene og diareèn har roet seg, så detta årnær sæ !
Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.
Er du sikker på at du rett og slett ikke er overfølsom/ ikke tåler egg?!? Det du beskriver er akkurat likt meg når jeg spiser egget "bart", tåler litt kamuflert, men må styre unna alt der jeg kan smake eggene. Reagerer på hviten, antar jeg, siden jeg tåler mat med plommer i mye bedre.
Har alltid vært glad i egg, har aldri hatt den type problemer pga det tidligere i allefall, men skal helt klart tenke gjennom om jeg reagerer på egg når jeg skal spise det igjen 
Takk for tips !
Opprinnelig lagt inn av less_is_more, her.
Selolje har betennelsesdempende effekt og beroliger en overfølsom mage, samt havregynsgrøt(bjørns store havregryn-kan kokes på vann/soyamelk om vanlig melk er et problem), er bra for magen.
Leste en artikkel fra Haukland Sykehus der de behandet mage-tarm problemer med selolje og havregrøt, prøvde det på min 1 åring som sliter med magen, og det var veldig virkningsfullt!
2 dl havregyn i form av grøt til frokost, 1 SS selolje morgen og kveld(el. tilsvarende i kapsler). Gi det en uke, hva har du å tape? Link til artikkel.
Dette skal jeg jammen prøve ut Selolje har jeg og jammen tror jeg at det er igjen havregryn nederst i skuffen 
Melk fungerer dårlig så da koker jeg det på vann.
Takk takk !