Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-09, 11:20   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Det å veie maten går fortere enn man tror når man er vant til det. Jeg har matvekta stående rett ved komfyren, med en notisblokk og en penn ved siden av. Lager jeg f.eks en omelett, så skjærer jeg bare opp stykker av grønnsakene jeg skal ha i omeletten, og noterer ned underveis, før jeg kutter dem og har i panna. Om jeg skal ha majo på noe, så bare setter jeg fatet på vekta før jeg slår den på (min viser null på oppstart), etc.
Etterpå regner jeg det ut på Mat på data (utregningsprogam som man kan laste ned gratis). Dette tar toppen fem minutter mer av dagen min.
Jeg ville også ha droppet eller kuttet ned på klassiske partystoppere en stund, kunstig søtning (om du spiser det) meieriprodukter (bortsett fra smør), lavkaborbrød og nøtter.

Godt å høre at du trives med maten! Det er en stor forutsetning Lykke til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat