|
Sv: Den store hårtråden!
Jeg kan svare på vask av hår og minicolorasjon:
Det er lurt å ikke vaske håret for ofte, for det blir veldig tørt av det. Det gjelder når håret ikke er nyfarget også. Jeg har ekstremt tørt hår, og ville blitt seende ut som en trollunge på hodet hvis jeg hadde vasket håret hver dag, slik mange gjør. Derfor bevarer jeg også min fine røde hårfarge lenger og jeg trenger stort sett ikke ta ny farge før 4-5 uker etter forrige farging. Hvor ofte du vil vaske håret, er opp til deg, men det blir jo ikke skittent på en dag...det mister kanskje fasong, og da holder det bare med en rask skyll uten shampo så er det klart for ny styling...
Minicolorasjon: Mener å huske at den varer en 15-20 vask...alt etter hva slags farge du har under og hvor mørk den fargen du bruker er.
Tror du vil merke det når håret begynner å miste glansen...da er det fremdeles farge der, men någet svakere vil jeg tro. Meeen når det er sagt...så har du nå ganske lyst hår, ikke sant, og bunnfargen din er litt mørkere? Hvis det er slik, kan det hende du kan drøye litt ekstra, for en mørk ettervekst på et lyst hår er ikke så sjenerende, og vil også gjøre at håret virker fyldigere...
Det var det jeg kunne si om den saken...