Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-09, 18:31   #38
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukker har ikke høy GI ...

Takk for linker og info, Imse og Dreamy.

Den filmen jeg så var nok vel dramatisert. Jeg husker enda legen som ristet på hodet og sa at den lille piken ikke hadde lenge igjen. Nå var de nede på 3-400 kalorier og hadde enda ikke fått kontroll på blodsukkeret hennes. Hun hadde nok ikke mange dager igjen å leve. De to forskerne satte tilslutt insulin i en labrador/retriver og den overlevde. De klarte med et nødskrik å overtale legene eller foreldrene til å få gitt pilken insulin og så var det happy ending i siste sekund!!

Vel, man kan jo undre seg på om hvorfor leger i dag vegrer seg slik for å be dia2'ere om å legge om til lavkarbo, er det mot bedre vitende? Eller er det ut i fra et slags ønske om at pasienten skal "leve et så normalt liv som mulig" kostholdsmessig sett?? Siden de har botemiddelet når blodsukkeret fyker i været...
Her er det jo tydelig at lavkarbo er gammel viten.... selv om det nok ikke er politisk korrekt å gi diabetikere opium...:
"Narkotika og navnlig Opium. Det lykkedes ofte ved Brugen af dette ikke blot at formindske Tørsten, at nedsætte Urinudskillelsen, men ogsaa Sukkermængden minker, medens Legemsvægten tiltager. Store Doser er ofte nødvendige, og det er forbausende, hvor godt Diabetikere taale Opiater uden at have skadelig Eftervirkninger deraf"

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat