Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-09, 12:05   #31
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukker har ikke høy GI ...

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Tenk at før insulinets tid (kom på 20-tallet), og en god stund etter det også var rådet fra legene til folk som hadde diabetes, spis ikke karbohydrater!

Er du sikker på det?
Jeg mener å huske at jeg for mange år siden så en film om de to som forsket seg fram til insulinets dempende virkning på blodsukkeret.
I den filmen var det ei ung jente med dia1, hun var på et behandlingssted og der drev de på med kaloritelling. Hvis jeg ikke husker helt feil, så stod hun (som så mange andre) i fare for å sulte ihjel da kaloriinntaket var nede på 300-400 kalorier om dagen.

Uansett hva som er riktig (jeg kunne helt sikkert ha sjekket det opp nå, men har litt annet å gjøre), så har dee nok vært mange forskjellige mer eler mindre gode råd til diabetikere gjennom tidene.

Veldig artig innlegg om Dansukker, forresten. Det er helt utrolig at de kan skrive så mye som er feil, men det beviser vel det gamle ordtaket om at hvis du forteller en løgn ofte nok, så blir den en sannhet...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat