|
Sv: Oktoberskravletråden til 30+
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Hehe, nå klarer jo jeg å glemme selv det å levere inn lottokuponger så drømmen om å vinne er noget ut i det blå 
Og visst er det deilig at man bor i et land med så gode rettigheter!
Er mulig jeg rett og slett er fordømt kravstor, men jeg har liksom mer enn nok med å eksistere og følge opp diverse legetimer (har tilogmed pendlet mellom Tønsberg og Haukland sykehus i Bergen for utredning) og selv å lete etter mulige behandlingsformer så NAVstyret blir rett og slett en ekstra belastning.
På min drøyt 3 år med NAV har jeg ikke vært på møte med samme mennesket 2 ganger, alltid en ny saksbehandler. Når man sitter der med en saksbehandler som får en til å føle seg som en skikkelig hypkonder gjør det fint lite med selvfølelsen og ghutsen man må ha for å være kroniker.
Har ei venninne som har så dårlig erfaring med NAV at hun rett og slett gruer seg syk i forkant av møter og havner laaangt ned i kjelleren etter møtene.
Slik skal det ikke være, selv i Norge.
Kanskje vi bare er ekstra uheldige med NAV her i Gjøviksområdet ?
Ser man bort fra slike ting er Norge et godt land å være syk i 
Gubben holder styr på lotto- kupongene!
NAV- styret er en belastning man burde slippe når man er syk i utgangspunktet!
I denne runden har jeg vært veldig heldig med saksbehandlere. Hadde fabelaktig en på sykemelding/rehab, fikk en ny på attføring, men fikk tilbake den første når hun hadde lært seg attføring, hun også!
Er i tillegg tilknyttet en attføringsbedrift og har en flott veileder der! NAVs forlengede arm, som får betalt for å lose meg gjennom systemet på best mulig måte!
Jeg går ikke alene på møter med NAV lengre og vil ha ALT skriftelig, etter å ha blitt fullstendig kjørt i kjelleren i forrige rund!
Har hørt så ymse om NAV Gjøvik! Men er vel svært få NAV kontor som fungerer optimalt!
Forrige fastlegen min ba meg flytte til nabokommunen, for der kunne man i det minste snakke med NAV!
|