Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-09, 23:41   #6
Krizzi
Medlem

Krizzi sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med fettet?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

En ting jeg lurer på, om man har et inntak på 200 gram fett per dag når man er i ketose, men kroppen nyttiggjør seg bare 180 gram - hva skjer med det overskytende fettet?

Kvitter kroppen seg bare med det, eller er det slik at så lenge man har energilagre i form av fett så vil kroppen brenne både av kroppsfett og inntatt fett i form av mat?

Torkil påpeker ofte at vi ikke skal spise oss stapp mette, men bare passe mette. Og det er vel fordi at da klarer ikke vi å forbrenne alt det vi spiser, men legger på oss. Altså om du spiser 200g fett og har egentlig bare behov for 180 g fett . Ja da er du blitt 20 gram tjukkere. Dette er slik jeg har oppfattet det.

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Det jeg egentlig prøver å spørre om er vel vil kroppen først benytte seg av fettet i maten, så det som sitter på sideflesket eller skjer disse to prosessene samtidig?

I boka til Torkil ”Spis deg slank” står det mye om hvordan forbrenningen foregår i ketose, så der får du kanskje de svarene du er ute etter.

Ps. etter ticker din å lese har du forbrent masse fett, så sideflesket ditt er jo nesten helt brent bort

Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat