Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-09, 17:35   #54
Maja
Medlem

Maja sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Maja er ny på veien

Sv: Easy Life Høst 09

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette kurset + pulveret, hva koster det i mnd? Hvor lenge varer det?

Jeg synes det er et dyrt kurs, men jeg tror det er en fordel at det svir litt i lommeboka, for da legger man større innsats i det. Man vil jo at det skal være verd pengene når det er så dyrt. Man vil gjerne se noe igjen for det man har betalt mye penger for.

Jeg betaler 1500 kr mnd, som fordeler seg på 750 for medlemskap på treningssenteret og 750 kr for EasyLife kurset. I tillegg betalte jeg 800 i innmeldingsavgift første gangen. Jeg har bundet meg til ett år på treningssenteret og 6 mnd på EasyLife-kurset. Kurset er undervisning en time en gang i uken i starten, deretter er det sjeldnere. De har også noen få gruppetreninger for dem som går på EasyLife-kurset, men treningstidene passer ikke for meg, så det har jeg aldri deltatt på. Det er det du får for pengene. En ukesforsyning med pulver koster 725 kroner.

Jeg har gode kunnskaper om ernæring, men jeg har slitt med å komme i gang med lavkarbo-kosthold grunnet langvarig sykdom og lite krefter til å lage mat fra bunnen (jeg har heller ikke vært overvektig så lenge, kun 2 år). Nå er jeg mye bedre og EasyLife ga meg den kick-starten jeg trengte for å komme i ketose og oppnå et raskt (og motiverende) vekttap i starten. Jeg har ingen som helst utbytte av å delta på kurset, for det de underviser i er, etter min mening, avleggs og gammeldags. Kurslederen har fullstendig fettfobi og det virker ikke som de har skjønt at mange overvektige sliter med insulinresistens.

Jeg synes det er surt at jeg må betale 750 kr mnd i fire mnd til, når jeg ikke lever etter deres kostholdsfilosofi. Jeg visste for lite om kuset da jeg meldte meg på. De var veldig sparsommelig med opplysninger da jeg spurte og jeg stilte nok heller ikke de riktige spørsmålene. Jeg fikk vite at ketose var årsaken til at man kunne leve på lite kalorier og da antok jeg at det også dreide seg om ketose i tilknytning til mat, ikke bare ketose i tilknytning til pulveret.

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat