|
Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?
Opprinnelig lagt inn av mor til to tette, her.
Jeg hadde to kyllingfyleter til middag og to til kvelds samt at jeg stekte dem i masse smør. Blomkål kokte jeg litt så stekte jeg den også i masse smør. I forhold til tabellen så har brokkoli ca 3,1 gr karb og jeg veide den før jeg kokte den (ca 420 gr) = 13,02 karb. Ved siden av spiste jeg masse majones sikkert 100 gr til sammen som er 2-3 gr. karb. Jeg drakke tre kopper kaffe med litt fløte så der var det sikkert noen karb. Til sammen var jeg oppe i 18-19 karb. og alt jeg spiste var stekt i masse masse fett.
Det du skriver til meg at jeg lever etter lav-karbo lav-fett så har jeg vanskelig for å tro at jeg spiser etter lav-fett prinsippet.
Som dere fleste sier så har jeg akkurat begynt så vi får se hvordan det går. Alle går ikke like fort ned i vekt og kan hende at kroppen min trenger 4 uker på seg før den begynner å brenne fett.
Jeg skal holde ut, og jeg spiser faktisk kun det som står på atkins induksjons liste.
Vel, i det opprinnelige innlegget ditt skrev du ikke noe om majones/smør, men kun at du spiste to kyllingfileter og brokkoli/blomkål til middag. Dette høres jo mer ut som et høy-protein kosthold, som sikkert kunne fungert om du var bodybuilder som kun skulle kvitte deg med de siste par kiloene før en konkurranse eller noe. Men om du heller skal følge Atkins' prinsipper så ville jeg heller byttet ut èn av kyllingfiletene med feks sopp, squash og fløte/rømme-saus. (Nå er ikke jeg 100% på hva som er tillatt på Atkins' induksjon og ikke, men det ser for meg ut som du spiser alt for lite fett).
|