|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.
Men da vil jo egentlig de 5% være konstante uansett hva man selv veier og hvor mye man selv da burde ha i kaloriinntak i forhold til det?
15 g kh er jo 15 g uansett, og da vil jo egentlig de 5% være et standard-tall for alle? Eller er jeg helt på jordet nå?
Da må det jo bli sånn:
Kvinner som skal ligge på 15 g kh må da spise 1200 kcal om dagen - uansett vekt og treningsmengde.
5% kh = 15 g x 4 = 60 kcal
20% protein = 60 g x 4 = 240 kcal
75% fett = 100 g x 9 = 900 kcal
Totalt 1200 kcal. Så lite vil jo de aller fleste gå ned på. Det er jo ikke mye mat med tanke på fettandelen.
Nå er ikke jeg helt dreven i Atkins, men det er vel han som sier at det skal fordeles prosentvis sånn? Men da kan man jo egentlig ikke ligge så lavt som 15 g kh - det er det vel Ketolyse og ikke Atkins som anbefaler? Da må jo nødvendigvis fett- og proteinandelen på Ketolyse ligge høyere enn kh-andelen? Og siden det er Ketolyse Tiki har som filosofi, så syns jeg det ser riktig ut med en høyere andel av fett og protein enn av kh, jeg altså.
På 20 g kh derimot, blir kcal-inntaket 1600, og da kan man vel lettere regne 5-20-75%. Og det er vel også 20 kcal Atkins anbefaler, om jeg ikke husker feil? Da stemmer jo denne prosenten bedre, med 20 g kh, 80 g protein og 133 g fett.
På 15 g kh for kvinner på Ketolyse, blir 1200 kcal lavt for de aller fleste altså. Så jeg syns i alle fall Tikis fordeling ser fin ut, så lenge hun ligger på 15 g kh. Om vekta står helt stille over lengre tid, eller går opp, så kan man vel heller begynne å se på kcal-inntaket i tillegg.
Men som sagt; mulig jeg er helt på jordet altså.
Tusen hjertelig takk for veldig detaljert og oppklarende svar. Da skjønner jeg virkelig mere, siden jeg altid har ligget på 2 eller 3 % på karbo i % i løpet av dagen totalt når jeg har regnet ut. Tror kanskje min treget i vektnedgang, snart fortjener en utprøving i å droppe en del meieriprodukter en stund. Men jeg utsetter det liksom så lenge jeg tross alt totalt sett går nedover, om enn sakte.
Har liksom fått smaken på denne rømmen og fløten..............