Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-09, 18:31   #10
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Problemer med blodprøver etter jeg startet på kuren

Hei
Jeg limer inn det jeg svarte i en PM.

Hei
STOPP en halv. Grensen for normalt kalium er 5,0, altså kan 5,1 rett og slett være en tilfeldighet. be om ny prøve. For lavt natrium tyder på at du enten ikke får nok salt i maten eller at du får tabletter som er vanndrivende (bla en del blodtrykksmedisin) Ikke noe akutt problem, sjekk på nytt. Små avvik følges, men har ikke noen praktisk betydning.
I starten på ketolysekuren er forskyvninger i saltbalansen normale, dette kompenseres best med ketolysetablettene.
Urinstoff kan være forhøyet ved stort inntak av protein (som på ketolyse) det er ikke farlig. Er det kombinert med forhøyet kreatinin (nyrefunksjon) er saken litt anderledes, da må det følges nøye med sammenlikning av gamle prøver.
Drikk rikelig med vann - det letter nyrenes jobb med b.la. og kvitte seg med urinstoffet.

Vær ikke redd for å kontakte meg igjenn.
Vennlig Hilsen
Torkil

PS Urinstoff og urinsyre er to forskjellige stoffer. Det frifuggel skriver om urinsyre er korrekt, men har altså ikke noe med urinstoff å gjøre.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat