Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-09, 13:43   #80
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Man vet man går på ketolysekuren når ...

Opprinnelig lagt inn av lisbeth falling, her.

når man nærmest blir litt dårlig av å gå forbi hyllene med hvetemel, bakesaker og liknende i butikken! Og når man står i kassa for å betale og oppdager at kurven inneholder flere beger med kremfløte, seterrømme, setersmør og fete oster, et par blomkål, sellerirot, brokkoli og en stor pakke med rent kjøtt - og det beste av alt - det er jo slett ikke så dyrt!

Må ellers fortelle: Gubben og jeg var invitert på koselig lørdagskveld til et vennepar der vi fikk nydelig mat. Vi hadde bestemt oss for å spise det meste vi fikk servert. Det var nydelig stek med grønnsaker og stekte potetbåter, brun saus med brunost i (!), rødvin, fruktsalat (vanlig oppskåret frukt og frukt fra sukkerlake), pisket krem (uten sukker). Til kaffen var det marsipankake!

Gjett hva jeg ikke tok: Poteter! Ellers smakte jeg på alt! Tok godt for meg av grønnsakene (som var av de riktige), godt med kjøtt og ganske mye saus. Jeg drakk to glass rødvin, spiste moderate mengder av fruktdesserten. Spiste et lite stykke av marsipankaken, og småspiste litt av en nøtteskål som også hadde tørket frukt.

Gjett hvordan det gikk: Dagen etter hadde jeg gått ned 100 gram, og kan fortsette ufortrødent videre med mitt lavkarbokosthold!

herlig!!

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat