Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-09, 18:48   #74
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Men jeg trodde det var et poeng å komme i ketose for å gå ned i vekt, men slik er det altså ikke ?? Er det da slik at vi først skal følge oppskriften til punkt å prikke, og så eventuelt regulere antall karb. opp eller ned for å finne det som passer best for den enkelte ?

Det hjelper veldig på vekttapet å være i ketose, men karbohydrat- grensene er induviduelle og mange går jo ned masse på lavkarbo uten å være i ketose i det hele tatt!
Dersom man går ned i greit tempo, er det jo ikke noe problem, men stopper vekten opp, er antall karber noe man må se på!

Jeg gikk ikke noe ned da jeg var kjempestreng på karbene, lettet litt på regimet og gikk plutselig ned, sakte, men sikkert!
For meg er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur(selv om jeg virkelig trenger det også!), men en livsstilsendring. Har allerede dia2 og håper å holde den i sjakk med lavkarbo og piller så lenge som mulig så jeg slipper alt trøblet med insulinsprøyter!