Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-04, 09:13   #5
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har på ingen måte problem med å ha nok energi til å ta meg fullstendig ut selv om jeg har " tomme " glykogen lager.

Hadde ingen problemer med å øke fra 100 til 120 kg i knebøy selv om ikke inntok mer enn 30 - 50 gram karbo daglig.

Trener etter HST- Ryp prinsippene til " Blade".

Sitat:

spiser du 30-50gram karb flatt så vil du måtte trene i ketose , og med hard vekttrening (ikke leketrening) så vil du aldri snu katabolisme med så lite karb i kroppen.
Dessuten så har du ikke energi nok til å gi 100% på treningen sålenge du er karbtom.

Er bare fullstendig uenig i den påstanden, men man må passe på å ikke trene for lenge. Hvis man stopper treningen når veksthormonene er på topp( ikke trener sål enge at man kommer i katabol tilstand) så vil ikke dette være noe problem.

Hvis man gjør dette riktig så vil man ikke komme i kataboltilstand før Ca 1- 1,5 timer etter at treningen er ferdig.

Sjekk dissee linkene:

http://www.eat-web.com/home/default....d=238&usrid=33

http://www.eat-web.com/home/default....d=248&usrid=33

Trener man hit - basert så kan man muligens få større problemer.
Og hvis det er tilfelle så blir spørsmålet om det er nerve systemet eller musklene som trenger karbo.

Ps. det er jo en kjent sak at det er fryktelig tungt å trene de første 2- 4 ukene i ketose eller med lavt karbo inntak uten ketose , men at dette gir seg når musklene har vendt seg til å bruke fett til energi.

Ved å kjøre på med karbo en gang i uken så vil kroppen aldri tilpasse seg trening uten å ha fylte glykogelagre.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat