|
Sv: Høyere makspuls/pulsgrenser på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.
Jeg har trent mye med pulsklokken min tidligere. Jeg har aldri testet makspulsen min, men 208 passer bra med erfaringer fra pulsspinn og pulsstep. 206 har jeg tidligere touchet to-tre ganger, da ser jeg hvitt og holder på å gå i bakken, så i det området burde det være.
Jeg har hatt et labert treningshalvår siden mai og vet jeg er i dårlig form nå. Da bruker jeg å ligge høyere i puls i snitt i løpet av en time. Etter jeg begynte å trene her i USA og på ketose har det derimot tatt helt av. I går var jeg på 55 min step og hadde snittpuls på 89% og maks på 98%, spinningtimen på søndag gav meg snittpuls på 85% - og det var med 10-15 minutters egenoppvarming selv der pulsen ikke var over 70%. Timene er knallharde og enda hardere siden jeg er i dårlig form, men likevel. Jeg har aldri klart å ha slike snittpulser tidligere - lenge før det er jeg så sur at jeg holder på å forgå.
Kan dette skyldes ketosen? At jeg ikke danner syre som vanlig lengre og derfor ikke har noe som stopper meg på samme måte? Nå blir jeg også sur, men først og fremst av styrketrening, ikke av kondistrening...
trening blir nok litt vanskligere, men gir nok mere resultater i tillegg