|
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Grotingeling: Så flink og standhaftig du har vært! Imponerende vektnedgang.
Jeg har ikke vært hos legen før jeg startet på ketolyse, men det hadde kanskje vært smart... Bør jo følge med på blodverdiene, står det ikke det i ketolyseboken også, tro?
Takk takk - standhaftig..... er vel mest sta tenker jeg , og så kom jeg til et punkt hvor "snill pike"-syndromet medførte at jeg gikk opp i vekt nettopp fordi jeg aldri følte jeg kunne si nei takk. Har derfor omdefinert "snill pike".
Definisjon på snill pike: en pike som tar vare på seg selv, og setter sin egen helse forran "kravet" om å spise sukker, stivelse og andre karbohydrater når det serveres.
I spørsmål om hva en bør/skal spise når en er på besøk eller i kake-lag på jobb osv, så passer forøvrig en av setningene fra sikkerhetsprosedyren vi hører på fly:
"ta først på din egen maske, før du hjelper andre" oversatt til "ta først hensyn til deg selv, før du tar hensyn til andre".
Kun når det gjelder mat og drikke altså - jeg mener ikke at vi nå skal bli hensynsløse hele gjengen 

|