Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-09, 15:14   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og insulinavhengig dia

Opprinnelig lagt inn av Selmas, her.

jeg er så sinna og fustrert fordi gynekologen min ikke fortalte meg noe om sykdomen,hun bare sa jeg hadde diagnosen PCOS og overlot meg til et fjell med problemer,

Velkommen i klubben...
Det finnes endel info om PCOS her inne, og ganske mye på nett. Søk på Lommelegen.no, de har en helt egen seksjon om det.
Ellers er nok lavakrbo og dette forumet det beste man kan gjøre.
Men, er de heeelt sikker på du trenger insulin? Det er mange med dia2 som feilaktig får insulin (ref Lars Sponheim) og faktisk blir dårligere av det.
Selv får jeg metformin/glucophag for PCOS, blodsukkeret stabiliserte seg da jeg la om til lavkarbo.
Jeg ville begynt med en grundig sjekk hos lege, og kanskje vurdert en annen gynekolog? Eller en time hos Lindbergklinikken eller 4M-klinikken.
Det er desverre veldig mange leger som ikke kan eller vet noe om PCOS der ute...