|
Sv: Allergiutbrudd etter overgang til ketogen kost?
Opprinnelig lagt inn av Kristina S, her.
TEORI 2: Ketoner lukter litt som neglelakkfjerner, og ligner faktisk det stoffet som ER neglelakkfjerner. Jeg lurer på om de stoffene i klærne våre som er laget av plastlignende materiale (viscose osv.) løser seg opp når det kommer i kontakt med ketoner og danner et nytt stoff. Dette stoffet fører til en allergisk reaksjon når det kommer i kontak med huden. Utslettet sprer seg nemlig ikke når jeg har på meg 100 % bomull
Dette var en interessant teori! Jeg har også fått dette utslettet. Det dukket opp etter at jeg hadde gått på ketolyse i 2-3 uker, og har nå vart i ca. 2 uker. Det er først de siste dagene at det har begynt å klø. Det interessante er at utslettet mitt er lokalisert til yttersidene av brystene/mot armhulene samt "trekanten" mellom brystene. Dette er områder som er forholdsvis svette og som samtidig er dekket av bh store deler av døgnet. De aller fleste av mine bh-er er i typisk glatte stoffer som polyamid/elastan o.l. Tror jeg må prøve å bruke bh i ren bomull en periode og se om det blir bedre. I såfall vil jo det støtte teorien din 

Første delmål er 10 kg ned, så får vi se om motivasjonen holder til enda 10 kg
|