|
Sv: Fibromyalgi og opphold på opptreningssenter
Opprinnelig lagt inn av martina, her.
Du var heldig du da som fikk plass på Jeløy. Jeg har nettopp fått avslag på søknad om opphold med den begrunnelsen at jeg ikke var syk nok. Har hatt fibromyalgi i ca 15 år med til dels store smerter, for 1,5 år siden fikk jeg en kraftig prolaps i ryggen og ble helt arbeidsufør. Har prøvd stort sett alt som er å prøve av behandlinger uten å bli særlig bedre. I august satte behandleren min meg på lavkarbodiett, tilnærmet Fedon Lindberg, samtidig som jeg har fått behandling med muskelstimulator en gang pr uke.
Jeg begynner nå å bli bedre men har ennå langt igjen. Arbeidsgiver har nå satt som krav at jeg skal prøve meg i jobb igjen for å beholde retten til å komme tilbake.
For å stå bedre rustet til å mestre jobben hadde det vært så fint å få et rehabiliteringsopphold, men jeg får fortsette med lavkarbo og trening og satse på at jeg blir frisk til januar 2010.
Det var da veldig merkelig. Jeg måtte jo riktig nok vente noen måneder på plass, men det var mange som var på samme nivå som meg symptommessig, og noen var "friskere" enn meg også (og noen dårligere). Har du sett henvisningen legen sendte, og vet at den inneholder alle fakta? Jeg har opplevd å få avslag av enkelte behandlere, og da har det vist seg at henvisningene var skrevet så dårlig at det ikke så ut som jeg oppfylte kravene for behandling.
Har arbeidsgiver lov til å stille sånne krav? Har du snakket med Nav eller Arbeidstilsynet om dette?
|