Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-05, 19:57   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Tingeling !

Solaray Spektro Multivitamin er kjempegod syns jeg......
Hvis du spiser "riktig" Atkins, spiser du så mye grønnsaker og får i deg nok jern via maten - og da behøver du ikke tilskudd. Jeg er normalt "blodfattig" - og har fått medisiner for det nesten halve livet. Etter at jeg begynte på Atkins har jeg blodprosent på over gjennomsnitt !

Atkins anbefaler tilskudd av vitaminer og mineraler fordi dietten er sterkt vanndrivende og en del vikige mineraler blir skyllet ut ....

Han anbefaler:

Multivitamin
Kalcium m/magnesium og D-vit (evt. ekstra magnesium om du er plaget med leggsmerter)
Kalium (sjekke med legen om du trenger tilskudd)
Omega 3-6-9 (fettsyrer er viktig)
Magnesium

På grunn av andre ting tar jeg litt ekstra vitaminer/mineraler, - da jeg spurte legen hva som var de viktigste (kan ikke ta meg meg flere kilo kosttilskudd på ferie), sa hun Multivitamin og Omega 3-6-9 .......