Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-09, 18:20   #60
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Da er det vel like greit å spise karbo også, bare færre kalorier?
Etter jeg jeg leste så skal kroppen forbrenne fett når den er i ketose.
For de som ikke har gått ned i vekt, vil det si at kroppen forbrenner bare fettet i maten man spiser og ikke den som er lagret?

Jeg har lurt på akkurat det samme og konklusjonen var vel omtrent det siste spørsmålet ditt.

Grunnen til at jeg ikke har gitt opp enda og gått tilbake til lavkaloriprodukter (men høye på karbo, som det finnes ufattelig mange av i dette landet) er at jeg liker meg godt på lavkarbo. Jeg liker stabilt blodsukker og at jeg ikke craver etter mat.

Men jeg må også innse at jeg er blant de som tydeligvis ikke trenger noe særlig energi. Stoffskiftet mitt er vistnok fint, men jeg legger på meg på 1400 kcal på høykarbo - og det virker som litt av det samme gjelder på lavkarbo. Problemet med lavkarbo er balansen mellom hvor mye fett du trenger for å ha nok energi til å unngå sparebluss, samtidig som du skal ha lite nok fett til at kroppen forbrenner fra fettlagre.

Jeg vil ikke gi meg enda, men har bestilt South Beach boken og skal lese den. Det er en lavkarbovariant som ikke er et ketosediett, ergo ligger du litt høyere på riktige karbohydrater og mye lavere på fett - altså er det lettere å få kaloriinntaket ned.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat