Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-09, 09:20   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater gjør deg glad

Og dette er hva som stod i Harvard Health Letter (med mine uthevinger):

Low-carb diets have done well in some head-to-head comparisons with other diets. And no matter what the diet, shedding a few pounds usually makes people happy.
But there's some research suggesting that Atkins-like diets (low in carbs, high in fat and protein) could make people's moods a little darker even if their bodies end up a little lighter. Carbohydrates promote the synthesis of serotonin, a neurotransmitter that seems to play a significant role in mood control. Some evidence suggests that avoiding carbs a and gorging on fat and protein instead a could reduce serotonin concentrations, giving some folks a case of the low-carb blues. And when diets have been tested for a short time (three weeks) in physically active people without a weight problem, low-carb eating has led to more fatigue and bad moods than high-carb eating.
Of course, those aren't the kind of ...

(Resten av artikkelen er ikke gratis)

Den artikkelen var da like seriøs som om jeg skulle ha skrevet om noen som kjenner noen som kjenner noen som har hørt om at....
Og så har de testet ut på slanke folk i hele tre uker!!! Wow!
Hvis jeg skulle ha testet ut et gebiss, ville jeg da ha bedt mennesker med alle tennene i behold om å prøve det?? Makan!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat