|
Sv: Karbohydrater - fett
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Vet man? Jeg går ikke ned på grete roede, libra og andre "karbokurer". Nesten ikke gram engang 
Men når det gjelder fett og lavkarbo. Det er jo et valg, det er helt frivillig. Og velger dere den måten må dere øke på fettet på de fleste retningene. Klarer/vil man ikke det, så er ikke det rett kur. På samme måte som man må kutte fettet på Roede o.l. Man må "ofre" noe på alle kurer, selv om de fleste ikke syns det å spise litt fetere et er offer 
Jeg tilhorer nok dem som ikke er insulinresistente (legen testet iallefall for diabetes i fjor og den var supernegativ, uten at jeg husker tallet). Derfor er det vanskelig aa skulle vri hodet vekk fra det jeg vet funker. MEN - og det er jo derfor jeg prover dette - kroppen min og humoret mitt foles bedre paa lavkarbo. Men naar jeg ikke gaar ned heller, saa tenker jeg jo automatisk at det er for mye fett - og da blir jeg enda mer "mentalkvalm" av aa spise fett.
Jeg skal gi ketosen et par uker til, fordi jeg ser det funker for mange og da er det rart jeg skal vaere den eneste som ikke gaar ned. Men trolig blir det skifte til South Beach - for naa begynner det aa bli saann at jeg heller gaar sulten enn aa orke spise fett, og da funker det iallefall ikke.
|