Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-09, 22:00   #425
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kan man drikke for mye vann?

Ja!
Er du i tillegg kvinne, kan du drikke på deg et inkontinensproblem siden urinblæren blir fylt og tømt "for ofte". Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det var enten noen leger eller noen forskere som gikk i mot rådene om å drikke så mye vann som vi gjør pga dette.

Hvis man drikker veldig mye vann på en gang (flere liter) kan man forstyrre saltbalansen i kroppen og enda verre; nervebanene kan slutte å fungere (K- ionene kommer for langt fra hveradre og signaler fra hjernen når ikke fram til f.eks hjerte....)
Men det er nok heller sjeldent at slikt skjer, he, he

Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.

Kaffe og slike ting er vanndrivende, og dersom man drikker kaffe kombinert med vann vil man jo gå på do hyppigere. Burde man da 1) ikke drikke kaffe, eller 2) drikke mindre vann når man drikker kaffe?

Jeg vet det er anbefalt å drikke mer vann når man drikker kaffe, men det virker jo nesten litt selvmotsigende dersom hyppigere vannlating for kvinner i verste fall kan gi en et inkontinensproblem..

For å si det sånn, jeg er veldig glad jeg ikke skal jobbe på sykehjem når min generasjon og den etter kommer dit!
Ikke bare er de vant til å dusje minst en gang om dagen, men de kommer til å være lekk alle mann!

Leste her inne et sted at kaffe slett ikke var vanndrivende, men husker ikke hvor. Har aldri drukket en kopp kaffe i mitt liv, så jeg har liksom ikke så mye jeg skulle sagt om den saken!