Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-09, 11:19   #20
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Ikke godkjent sykdom? Som at pcos ikke er anerkjent som et reelt somatisk syndrom? Det synes jeg høres merkelig ut. Men jeg er enig i at det bør forskes mer ja. Med fare for å høres ut som en rødstrømpe; kvinnesykdommer, eller kvinners symptomebilde ved mer "allmenne" lidelser, har generelt vært nedprioritert innen forskning, emm mye fordi forskere tradisjonelt sett har vært menn, og fordi kvinners symptomer på ulike sykdommer ofte avfeies som stress (kvinner og menn kan ha ulike symptomer ved samme lidelse). Nå digregerer jeg kanskje litt, men det er utrolig irriterende å bli møtt med mantraet "stress ned og nyt livet (kvinne)" av mannlige "eksperter", når man vet så inderlig vel at stress ikke er årsak, men en virkning av dårlig helse. (At stress virker symptomforverrende er ikke det samme som å være direkte årsaksfaktor). Uansett, tror jeg skal prøve kostomlegging først, og evt bruke metformin om jeg ikke synes lavkarbo gir god nok effekt.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat