|
Sv: 3 uker og ingen resultater.
Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.
Hei.
Jeg har spist kavkarbomat i nesten 3 uker men har ikke merket noen resultater. I starten hadde jeg litt vondt i magen men det har gått over.
Jeg har vært flink og holder meg unna brød, ris, pasta, sukker og sukkerholdige produkter, øl osv. med unntak av kaffe (er usikker på om kaffe er forbudt). Til lunch spiser også frukt - salat, brune bønner, tomat, agurk, litt mais og paprika.
Likevel har vekten min stått helt stille.
Det eneste som forandret seg er kolesterolnivået som har steget til over 7!
Hva skal jeg gjøre? Er ikke lavkarbodietten riktig for meg? Kan den være skadelig? Er det noe jeg gjør feil?
De som tar av veldig mye ganske fort er vel kanskje ofte i ketose. Og for å komme i ketose er det nok sannsynlig at du må kutte ut maisen og frukten. Kaffe kan du drikke. Mange av de oppskriftene her inne, hvis du ikke vet hvilken "retning" det hører til, er ganske fetende og det kan være grunnen til at kolesterolnivået går opp når du ikke er i ketose. Hvis du er i ketose vil kolesterolnivået ditt gå ned (så sant du får i deg nok grønnsaker minus for mye mais, erter, gulrøtter - du må sette deg litt inn i det)
Fedon ellers er vel en slankekur som er litt mer "normal" og da går man vel ikke så fort ned. Og med mindre jeg tar helt feil så er det vel ikke tenkt å bruke så mye fett i maten da. Oppskriftene inneholder mye fløte, rømme, ost, bacon etc - som jo ikke akkurat er slankende med mindre du faktisk er i ketose og trenger fett for å gå ned.
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det var mine tanker da jeg leste innlegget ditt. OM du vil i ketose så finnes det sticks du kan få kjøpt for å måle dette - dersom du ikke vet hvilke sticks så kan du gå på apoteket og fortelle at du skal ha sticks for å måle ketoner i urinen - så vet de hva du skal ha.
Sist redigert av Kin : 22-09-09 kl 20:29.
Årsak: .
|