Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-09, 16:03   #23
Kin
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Kin er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg vært hos kostholdsekspert

Opprinnelig lagt inn av maria87, her.

Skuffet!

Nav var som vanlig - PCOS eksisterer ikke og derfor er det ikke behov for noe møte fikk jeg beskjed om
Men gir meg ikke, hvis jeg må slåss like lenge som jeg måtte med min revmatiske sykdom så gjør jeg det.

Så dessverre har jeg ikke noe å fortelle annet enn at Nav er helt bortkastet (litt veldig frustrert)

Det er vel strengt tatt slik at Lavkarbohydratdiett, pcos eller ikke pcos, ikke dekkes av NAV. Lavkarbohydratdiett er normal mat og gir ikke spesielt store matutgifter. Dersom du skal ha dekket noe så er det fordi din sykdom gir deg ekstreme ekstrautgifter i maten. Det er ikke alle med cøliaki heller som får stønad, svært få faktisk. Så jeg må si jeg er litt glad du ikke fikk dekket utgifter til lavkarbo, det ville (slik jeg oppfatter det) vært svært urettferdig. Sorry.
noe
Hvis du har problemer med din revmatiske sykdom vil jeg råde deg til å få dette avklart og dokumentert av legen din. Når du har det så er det ikke noe problem å få de ytelsene du har rett på. Men kan være litt vanskelig å få dokumentasjon. Du får ikke gjennom noe som ikke er dokumentert, det er fordi det står i folketrygdeloven at det skal være slik.

Sist redigert av Kin : 20-09-09 kl 16:11. Årsak: Tok med litt til
Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat