|
Sv: Håravfall
Hei, så på noen gamle tråder og ser at du hadde samme erfaringen i fjor høst.
Så da lurer jeg på om du fikk igjen håret mens du gikk på ketolyse eller om du sluttet? Jeg tenker at du kanskje er en av oss som har lett for å få telogent effluvium/hårtap.
Fra Store norske leksikon:
Sitat:
Telogent håravfall er en forbigående form for håravfall som skyldes at et større antall hårsekker samtidig har gått i hvilefase; de er blitt synkronisert. Når disse hårsekkene igjen går over i vekstfase, vil det forbigående bli et økt hårtap. Denne formen for hårtap sees ofte i forbindelse med graviditet og etter større påkjenninger, som store operasjoner, skader eller kraftig febersykdom. Håravfallet vil være tydeligst 10–12 uker etter den hendelsen som var årsaken.
Selv har jeg flere ganger mistet mye hår en stund etter at jeg har opplevd forskjellige typer stress i livet. Kostholdsendringer kan oppfattes som stress for kroppen.
Det er også mange som opplever at det kommer tilbake mere glansfullt og tykkere etter en stund når de spiser lavkarbo. Det er godt å vite når man står der med børsten full. Og mitt hår har absolutt blitt jevnt tykkere det siste året, og jeg håper det fortsetter ! Det er ikke spesielt tykt ennå 
Håper det går samme vei med ditt - at det blir tykkere altså 
|