|
Sv: Etterbehandling av avfarget hår
Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.
Oliven olje har null effekt i håret, annet enn at det blir fett..
For at noe skal kunne ha en pleiende effekt i dybden i håret, må det ha en molekylærvekt på mellom 150 og 300. (størrelsen på molekylet) Vegetabilske proteiner har en molekylærvekt på ca 100 000... Dvs ingenting trekker inn i håret, legger seg bare utenpå.
Du vil kanskje oppnå en kosmetisk effekt, fordi skjell-laget på håret trekker til seg fettet i oljen, men det virker ikke pleiende på ett kjemisk "herpet" hår.No offence Photo! Alt hår som avfarges, herpes litt.
Proteinhårkur er det eneste som duger,og aller helst Keratinkur. Tilfører du fuktighet, vil håret svekkes ytterligere. Blir som med sement, vann er fukt og sement er protein. Tilfører du for mye vann i blandingen som egentlig mangler sement blir det bare suppe.
Om det gav noen mening..
None taken . Poenget mitt var vel mer det at jeg var overrasket, for jeg var redd det skulle se ut og føles som høy, om du skjønner .
Venter fortsatt på min Redken Cat fra Lookfantastic, som enda ikke har kommet i posten, jeg er litt utålmodig, har vært innom tre frisører og fiska etter prøver, men alle var tomme, og jeg hadde tre kg kattesand i ene hånda, og orka rett og slett ikke å lete mer .
Jeg er jo litt redd for å gjøre noe feil, for det du sier om fukt stemmer jo overens med hva frisøren min sa, så jeg tør nesten ikke å vaske håret mitt uten å kure det nå, mens det fortsatt er så nybleka ... 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|