Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-09, 15:15   #68
NinaOp
Medlem

NinaOp sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
NinaOp er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss, olivenolje! Interessant. Men hva gjør det med håret? Det er ikke så tørt nemlig, og frisøren min sa at jeg ikke måtte bruke fuktkur, det kunne bli uheldig, bare proteinkur ...
Nå begynner håret mitt å lysne en del, ikke så veldig gulerot lenger, mer sånn skikkelig gullblondt, med litt mer orange tupper. Greit egentlig, lo jo hver gang jeg så meg i speilet

Oliven olje har null effekt i håret, annet enn at det blir fett..
For at noe skal kunne ha en pleiende effekt i dybden i håret, må det ha en molekylærvekt på mellom 150 og 300. (størrelsen på molekylet) Vegetabilske proteiner har en molekylærvekt på ca 100 000... Dvs ingenting trekker inn i håret, legger seg bare utenpå.
Du vil kanskje oppnå en kosmetisk effekt, fordi skjell-laget på håret trekker til seg fettet i oljen, men det virker ikke pleiende på ett kjemisk "herpet" hår.No offence Photo! Alt hår som avfarges, herpes litt.
Proteinhårkur er det eneste som duger,og aller helst Keratinkur. Tilfører du fuktighet, vil håret svekkes ytterligere. Blir som med sement, vann er fukt og sement er protein. Tilfører du for mye vann i blandingen som egentlig mangler sement blir det bare suppe.
Om det gav noen mening..

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat