|
Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet
Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.
Må jeg få si at jeg er bittelitt enig med Sofie29 her om at mange her antakelig bruker lavkarbodietter som en litt vel lettvindt løsning for å slippe å bevege på seg og være mer aktiv. Det er iallefall en følelse jeg sitter med, uten at jeg har noe faktagrunnlag for å si det.
Nå syns jo ikke jeg noe om ett inaktivt liv i utgangspunktet, ettersom jeg selv bruker en god del tid i døgnet på trening og aktivitet. Jeg mener også bestemt at den beste måten å gå ned i vekt på er gjennom kosthold OG trening. Og trening gjør SÅ mye godt for kroppen din at du aner ikke
Man trenger ikke begynne med maratontrening eller sånt, men melde seg inn i ett treningssenter og få ett par timer sammenhengede trening minst ett par ganger i uka. Er det unger og kjas det står i, så har nesten alle senter barnepass. Er det langt til nærmeste senter, så kjøp deg dumbells (de har veldige billige på obs), og gjør øvelser hjemme på stuegulvet. Gå tur (det er også KJEMPEMESSIG for unger). Kanskje du kan investere i en ministepper eller aller helst en billig ellipsemaskin (FANTASTISK maskin) du kan trene på hjemme. Er det økonomien det står i så se det heller som en investering i din egen helse og din egen FRAMTID. En kropp med jevnlig mosjon er også en god kropp når du har blitt både 60 og 70 år.
Dette med tarmkreft syns jeg er tåpelig. Alle kan få tarmkreft. En svært kjent svensk ernæringsfysiolog døde nettopp av tarmkreft. Og hun hadde spist sunt hele sitt liv.
Er enig i at trening er viktig og at det gjør godt både for kropp og sjel. Jeg er en av de som faktisk LIKER å trene, men kjenner flere som ikke gjør det, uten at de er overvektige av den grunn. Nå tror jeg ikke folk her har valgt lavkarbo som en lett løsning for å gå ned. Synes heller det virker som folk her inne virkelig har tatt et livsendringsvalg fordi det er noe de tror på og har merket er godt for dem.