Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-09, 13:37   #138
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Lettvint mat kan være

* oste-chips (jo, de må jo sånn sett lages, men tar ca 3 min. på bakepapir i micro, ingen annen tilberedningstid), og smaker veldig annerledes enn bare å spise osteskiver som de er (forsøk gjerne oster med litt smak - eller krydre mer nøytral ost selv - jeg har bl.a. testet med ferdigskivet jalapeno-ost og tomat-taffelost, veldig godt, falt også i smak hos 2-åringen her!)
* creme fraiche tilsatt konsentrert funlight (f.eks. bringebærsmak, gir bringebær-yoghurt-lignende smak),
* kokt egg (må jo lages, men jeg koker mange egg i slengen i eggkokeren, skreller dem, og har liggende i flere dager i kjøleskapet, greit å kunne ta et egg (evt. med litt majones på, eller med litt oste-og-salami-ruller til) om man trenger noe litt kjapt
* grønnsaker med dip laget på creme fraiche og krydder
* bringebær (har alltid frosne bær i fryseren) med pisket krem (det er litt mer karber i ferdig pisket krem på boks, men jeg ville valgt det om jeg var syk, og allikevel orket krem)
* noen nøtter
* ferdig stekte kjøttboller kan jo spises som de er, evt. varmes litt i micro om du orker

Vil også tro du kan finne andre gode tips på oppskriftsforumet her inne.