|
Sv: Ang syltetøy og andre nybegynnerting!
Hei,
…så kommer gledesdreperen, he, he… vil bare minne om at bruk av kunstig søtningsmidler kan være med på å opprettholde søtsuget. Når det gjelder sukkerfritt godteri så innholder de som oftest maltitol og mange får vondt i magen av maltitol.
Husk å lese varedeklarasjonen på matvarer du har tenkt å bruke, dersom du lurer på kh innholdet i matvarer så kan du sjekke det opp her, www.matvareguiden.no. Dersom du må ha syltetøy prøv og finn det med minst kh eller lag det selv og bgrens bruken.
Av nøtter så er det vel paranøtter, hvalnøtter og mandler som har minst kh.
Sitron inneholder 2,2 kh, http://www.matvareguiden.no/matvare5479.asp
Ja, det er som oftest tilsatt sukker i ferdig blanda kryddermix, les varedeklarasjonen på pakka.
Jeg er A menneske men ikke noe frokostmenneske, må ha noen våkne timer før jeg får i meg mat. Når man går på ketolyse så skal man spise når man er sulten og spise seg passe mett. Jeg spiser normalt ikke mer en to måltider om dagen.
Nå fikk jeg bare opp King Oscars makrell i tomat på matvareguiden og den inneholder 8 kh og det synes jeg blir litt mye. Jeg holder meg til tommelfingerregelen om ikke å bruke matvarer som inneholder mer enn 5 kh. Leverpostei pleier også å inneholde en del kh, helt opp i 12 kh ser jeg, First Prise inneholder bare 1 kh.
Baconchips, husk å lese på varedeklarasjonen, noen varianter inneholder mye kh. I tillegg husk på at salt mat binder vann i kroppen.
På ketolysekuren anbefaler man minst en halv times tt trening, som for eksempel kjapp gange, å bli andpusten er veldig bra… mange opplever økt energi på ketolyse så det kan jo hende du får økt treningsdelen din etter hvert.
Heistad produkter fås vel i de fleste assorterte butikkene.
…så dukker gledesdreperen opp igjen, he, he… husk at nøtter og brøderstatning kan hindre vektnedgang, kjekt å vite dersom vektnedgangen stopper opp.
Men det ser ut som du er på god vei, lykke til videre!
|