Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-09, 22:06   #17
Sofie29
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Hei!

Jeg vurderte lenge om å begynne på lavkarbo - og skjekket alle mulige fordeler og ulemper. Siden jeg kjenner flere i min omgangskrets som er idrettsmenn, to leger og en kostekspert så spurte jeg også hva de synes.
Dessverre var alle dem NEGATIV til lavkarbo! Ikke fordi de ikke visste mye om det men fordi de var klar over de mange bivirkningene..

I tillegg ble jeg lite motivert av tanken om å aldri spise kake, brød etc og alltid måtte tenke karbo - resten av livet! Så deprimerene tanke at jeg ga opp. Var også redd kiloene bare ville komme tilbake hvis jeg begynte å spise normalt.

Så jeg begynte å gå tur 1,5 timer pr dag og spiste LITT sunere og gikk 8 kilo på 8 uker Målet er nådd - og vekta har holdt seg stabil i 3 måneder!

Ingen karbotelling, ingen irriterende stagnasjoner, ingen dårlig ånde

Jeg har også vært innom lavkarbo sidene mange ganger og det forundrer meg hvordan de aller fleste på forumet her nekter å innse farene ved å leve lavkarbo resten av livet... Det er skremmende hvordan de varmt anbefaler denne livsstilen til andre og nekter å høre eksperter og forskere som kommer med andre synspunkter.

Lykke til og som sagt ville jeg anbefalt deg "leve sunnere" diett enn lavkarbo

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat