Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-09, 18:24   #19
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Veldig bra innlegg, Chunky. Du satte fokus på det jeg selv har tenkt mer på i det siste.
Jeg går ikke ned. Går alltid kun ned ca 3 kilo, og der er det stopp. Et par uker nå pøste jeg på med fett, og det ga meg mer energi, noe som har fått meg i gang med trening. Uten alt det fettet, tror jeg ikke jeg hadde klart det. Vekt og cm sto fortsatt stille, men jeg hadde et kaloriinntak på rundt 2500 pr dag +/-. Jeg hadde jo hele tiden lest at kaloriene ikke skulle telles, kun kh.
Nå den siste uken har jeg hatt mer fokus på grønnsaker og kalorier. Har ikke spist fett i mengdene jeg gjorde, men fortsatt nok til at energien er der. Kaloriinntaket hittil i uka har ligget på 1800-1900. Og nå flytter vekta seg. Om den fortsetter med det, vet jeg jo ikke, for jeg har aldri pleid å gå ned mer enn 3 kg, og det er der jeg er nå. I tillegg trener jeg masse, i alle fall masse til å være meg; 86 min i snitt om dagen hittil denne måneden.

Det virker i alle fall som om jeg må se på kaloriene også altså, ikke bare karbohydratene. Får se om det fortsetter sånn framover, da vet jeg i alle fall hvor feilen hos meg har ligget.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat