Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-09, 20:58   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor teller Atkins kalorier og Ketolyse ikke?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

På det amerikanske lowcarbforumet jeg er på, er det iallefall helt ville med kaloritellingen. Det skal helst være lowcarb og lowcalorie i det meste, gjerne fat reduced. Det er kanskje til senere Atkins-faser det?

Nå spiser jeg salat med biff, avocado og mozzarella, samt minicherrytomater (ertestørrelse). Nam!

Det finnes veldig mange rare av-arter av Atkins der ute. Spesielt på mange av de amerikanske forumene. Det er skremmende. Jeg har vært innom de fleste forumen siden jeg kom på nett. Men jeg startet med Atkins kosthold i 1982 (før internet) og har lest veldig mye rart. Skal du følge et amerikansk forum når du går på Atkins er det AATW (Atkins All The Way) som er de desidert beste. Både grunnleggeren Brian Z og de fleste av medlemmene kommer fra ABTB (Atkins By The Book) som forsvant med grunnleggeren i en orkan eller noe..... En Amerikansk venninne av meg som tidligere arbeidet for Atkins Support (før enka solgte selskapet) er fremdeles med der.

Kimkins er det verste. Men hun stjal bare de delene av dietten som passet henne og laget sin egen diett med sitt eget navn. Saken mot henne svever i rettssstemet fremdeles. Dama sender meg enda mailer etter at jeg fortalte henne hva jeg mente. Hun er ikke bare LITT gal

For å skyve alle misforståelser til side: Det finnes bare EN Atkins. Og det er det så står i bøkene hans.

Atkins er LCHF Low Carb High Fat
Optimal fordeling på induksjon:

70-75 % fett
20-25 % protein
5 % karber

Man teller ikke kalorier, men har BÅDE vekt og mål stått stille i 14 dager eller mer, anbefales det at man også ser på kaloriene. Det er ikke et bestemt tall for alle, men som tidligere nevnt 10-12 ganger din aktuelle kroppsvekt i pund/lb pr dag.

Det er også andre metoder som fettfaste og et par andre - uten at jeg vil gå i detaljer her. Ikke vil jeg anbefale dem heller....

Jeg har selv lavt stoffskifte av og på medisinering i flere år. For meg er Atkins anbefalinger perfekte. Mary Shomon har skrevet en bok som heter The Thyriod Diet. Hun regner ting ut på en annen måte, men kommer også frem til en konklusjon som er veldig nær Atkins. Spesielt når det gjelder kalorianbefalingene. Har heller ikke hørt at man får dårlig apetitt av lavt stoffskifte, men noen har kanksje det....

Og Whitney Houston var tjukk engang. Rett etter at hun fødte datteren. Men hun kom ganske fort ned i vekt. Siden har det vært skrevet veldig mye om hennes spiseforstyrreler og dop, Hun ble uansett tynn som en spiker - uten at det så spesielt sundt ut