Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-09, 15:49   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

Dette interesser meg! Jippi...

problemet er ikke å avfarge håret. resulatet blir grusomt uansett. - å jeg tror oppriktig at det kan være like bra å gjøre det en gang, la det sitte på så lenge du tøt dvs til håret er i en lys nok nyanse. du har rødt hår, å dte er i utgangspunktet det vanskeligste å avfarge/farge.

så mitt tips er: (utelukkende basert på egne erfaringer med avfarging hjemme, å minimalt med kjemitimer på skolen) - avfarg håret. la håret hvile i et par dager - sov med hårkur... å ikke tilfør mer farge før det hvertfall har gått 48 timer. siden håret nå er i grenseland oransje/gult å vanlig blondfarge vil gjøre håret vesentlig gulere i nyansen - må man velde en blondfarge med aske nyanser. da får du vekk det gule,s amtidig hvis du finner riktig blanding blond/aske vil resulate kunne bli veldig bra med en gang. det finen sikke tvil om at avfarging sliter på håret... å det tar tid! gir du opp, kan du jo bare farge det mørke brunt...

Lykke til!

Hehe, om du leser hele tråden så ser du at jeg alt har gjort min første avfarging , og med bilde av det foreløbige resultatet.
Jeg er veeeeldig redd for håret mitt, så jeg gjør det hos frisør.
Hun farget det sånn at alt ble like utvaska flytevestorange som det nederste av håret, og om noen uker skal jeg ta avfarging nummer to.
Blir det lyst nok da, så skal hun legge i noen ekstra striper (ikke striper forsåvidt, men sånn at det øverste "laget" med hår blir lysere, og farge det i lys askefarge, som er min ca naturlige, vet ikke om jeg linket til det i hovedinnlegget, men noe sånt:

Aldri i verden om jeg gjør det hjemme .
Det med å sove med hårkur var lurt. Jeg har fått streng beskjed om å verken vaske eller gre håret på to dager, og så fikk jeg med meg en pose med en hårkur som rekker til to omganger som jeg skal bruke i morgen. Da skal jeg jammen meg gå med det hele dagen, eventuelt sove med det

Om det fortsatt er gultoner i håret etter dette så skal jeg kjøpe sølvshampoo.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat