|
Sv: Etterbehandling av avfarget hår
Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.
Ja man må bruke protein kur i håret etter avfarging. Det finnes mange forskjellige, Redken CAT, Joico, mange er gode. Har du proteinmangel i håret og tilfører fuktighet i stedet, får du enda svakere hår enn du hadde i utgangspunktet. I motsatt tilfelle, hvis du tilfører proteiner når du egentlig trenger fukt, føles håret tørt og stivt, som Carisma nevner. '
Nå er jeg ikke helt objektiv, iogmed at jeg jobber som selger av en hårpleieserie som heter KIS. Den er ny i Norge, og finnes ikke i mange salonger enda. Men systemet der er iallefall fabelaktig!!
Spør frisøren om råd, da får du ett produkt som er anbefalt til deg og ditt hårs behov. Det hjelper lite hva som har funket på andre, da man ikke kan vite hva slags behov andres hår har.En god kur koster mellom 200 og 500 avhengig av merke. Men profesjonelle produkter er drøye og varer lenge.
Ja, det sa frisøren min også. Og hun sa klart i fra om at jeg måtte kjøpe en PROTEIN-kur, og ikke fukt-kur. Nå har jeg en tendes til fett hår også.
Heldigvis er frisøren godt kjent med håret mitt, og jeg stoler hundre prosent på henne, hun er veldig anerkjent her på Løkka i alle fall .
Fikk også anbefalt Redken Cat, og skal ta en telefon til Smart Club for å høre om de har den der, ettersom de har ganske reduserte priser. Ellers fikk jeg med meg en prøvepose gratis med en proteinkur fra Matrix som jeg kan bruke i to omganger.
Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.
Forøvrig.. Avfarging kan gjøres på en behandling så fremt frisøren har tid. man har metoder for å skåne håret mest mulig mens man holder på. ( Ja er utdannet frisør )
Ikke i mitt tilfelle, det turte hun rett og slett ikke, av den enkle grunn at jeg har farget håret mitt med henna i mange år. Det er ca et halvt år siden sist jeg gjorde det nå, før jeg begynte å gå til frisør og bare ta etterveksten med vanlig farge. Henna er ikke så bra for håret mitt, det sliter overhodet ikke, men tynner det ut. Nå skal det bli deilig å slippe å farge etterveksten hele tiden.
Foreløbig ble jeg fifty fifty platina og flytevestorange . Hun satte inn en minikolerasjon sånn at fargen ble ganske jevn. Jeg må si jeg stoppa trafikken litt på vei hjem, haha. Eller så er det kanskje bare litt innbildning ettersom man blir litt ekstra selvbevisst etter en så stor forandring. Fra ganske mørkt rødt hår til dette: (Og det kan jeg leve med en måneds tid til neste avfarging. Det er litt jevnere enn på bildet, er vel lyset fra vinduet som gjør at det ser ut som det er litt ujevne farger).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|