|
Sv: Hvordan kan jeg være i ketose uten å brenne fett?
Det med forskjellige matvarer har jeg sjekket ut tidligere, uten resultat. Jeg nillet en stund, men det ga også kun et par kilo ned, før det så begynte å gå opp igjen/stå stille. Så ikke noe bedre resultat med det heller med andre ord.
Jeg tror kanskje jeg er insulinresistent, men har aldri sjekket det. Har det noe for seg å sjekke det egentlig? Det er vel kun lavkarbokosthold som kan hjelpe på det likevel? Eller?
Jeg har Hypothyreose da, så det er nok en brems. Men lavkarbo skal jo være positivt der også.
Jeg stresser ikke med det. Etter mange år har jeg funnet ut at jeg bare er sånn. Det må vel kanskje bare ta tid. Men det hadde selvfølgelig vært hyggelig å se resultater, om så cm i alle fall når ikke vekta viser noe.
Jeg har en mistanke om at jeg spiser for mye. Har jo lest overalt at kalorier skal man ikke bry seg om, kun kh og sammensetning kh/fett/protein. Jeg har pøst på med fett og kommer da også opp i veldig mye kalorier, noe jeg ikke har brydd meg om. Men så har jeg lest innlegg her inne som beskriver kaloriinntak og energiforbruk og lurer på om kaloriene har noe å si likevel? At jeg får i meg mer energi enn jeg bruker?
|