Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 14:36   #7
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 67
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Skjønner absolutt hva du mener, Muskat. Jeg er helt enig med deg i at det ikke så enkelt som bare å bestille en bok til den gamle, hadde det enda vært så vel. Og at moder'n må med på laget, det er helt klart. Men det anser jeg som det minste problemet. Hun har hatt diabetes i bortimot 60 år, og har greid å holde seinvirkninger etc. i sjakk ved å "leve etter boka", om du skjønner hva jeg mener. Så for kjøkkensjefen vil ikke selve det mat-tekniske by på så altfor store utfordringer.
Det er fader'n som er utfordringen, hvordan jeg enn snur og vender på det. Det kan blir vanskelig å gi slipp på syltetøyet og brunosten... Fordelen ved de aller fleste lavkarbo-dietter er naturligvis at de første resultatene kommer raskt og at det er motiverende i seg selv.
Jeg er spent på å få Montignac-boka, sånn at vi ihvertfall kan komme igang og diskutere mulighetene og evt. planlegge litt. Filosofien høres også veldig tiltalende og enda mindre moralistisk ut enn de øvrige filosofiene her inne, hviket også burde være tiltalende for en gammel mann.