Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-09, 16:17   #8
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Mister man mens når kroppen er i ketose?

Om du skal fortsette i noe særlig tid med den løsningen der ville jeg satt meg litt nøyere inn i symtomer enn nå. Det dere holder på med nå kan vel neppe kalles prevensjon. :P
Spesielt siden du ammer kan du ikke regne med at syklusen din er så forutsigbar at det er en spesielt sikker løsning. Å ikke bruke prevensjon før dag ti i syklusen slik du gjør kan føre til at du kan bli gravid, jeg har selv hatt eggløsning så tidlig som dag 10, og er jo fruktbar noen dager før det. Men jeg regner med at med deres løsning så er det vel ikke noe krise om du får et preggo eggo.
Hvor lange sykluser har du vanligvis?

Selv bruker jeg naturlig prevensjon ved å kartlegge eggløsning, jeg synes hormonell prevensjon er no dritt og jeg tror ikke det er heldig for kroppen i lengden. Men det krever at jeg følger med litt for å si det sånn. Selv om jeg definitivt vil kalle meg selv regelmessig når de kommer til menstruasjonssyklus, så kan eggløsning fort variere med noen dager og da kan uhellet fort være ute om man ikke har kontroll på egen kropp og dens symptomer.

28 dagers syklusen med eggløsning dag 14 er en myte, det er så enorme variasjoner fra kvinne til kvinne, og ikke minst fra syklus til syklus.

Bare tre dager forsinket kan man vel ikke regne med de største graviditetsymptomene heller, men jeg skjønner at du venter. Håper mensen dukker opp for dere!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat