|
Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen.
Opprinnelig lagt inn av Castanja, her.
Hei!
Jeg er helt fersk her - har lest i en uke, men nå måtte jeg registrere meg for å spørre om dette 
Jeg vet at det finner mange tråder om uregelmessig mens på lavkarbo, men jeg finner ikke helt svar på det jeg lurer på.
Jeg har spist lavkarbo i en drøy uke og i dag kom mensen plutselig en uke for tidlig! Det tok lang tid før jeg kom på at kostholdet kanskje kunne ha en virkning og da jeg spurte Google om han hadde noe klokt å si om "lavkarbo uregelmessig mens" så ramlet det jo inn med erfaringer.
Det jeg gjerne vil vite er hvor lenge denne uregelmessigheten har vart for dere som har erfaring med det.
Saken er at vi i løpet av høsten skal prøve å få barn ved prøverørsbehandling og da trenger jeg virkelig IKKE en uregelmessig syklus! Min regelmessighet har alltid vært en velsignelse og hvis den skal tulle mye nå så blir det veldig vanskelig å få dette til å klaffe! (Vi skal ha søskenfrys med innsetting i normal syklus, for de som evt vet litt om dette).
Jeg vet at endel får mer regelmessig mens på lavkarbo, men jeg vil gjerne vite om noen har erfaring med hvor lenge uregelmessighetene har vart og om mensen eventuelt blir raskt regelmessig igjen dersom man øker inntaket av karbohydrater.
Takk for et flott forum og på forhånd takk for svar! 
Jeg fikk også mens noen dager etter jeg var i ketose....det var ikke store blødningen jeg fikk pag at jeg ammer og har spiral, men jeg tror nok at kroppen bare kvitter seg med slagstoffer rett og slett. Det virket veldig sånn.
Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at syklusen din blir forstyrret. Jeg har ikke merket noe etterpå, og det varte bare i ett par tre dager for min del.
Lykke til 

|